Kategorie blog
Archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Kontakt
Wybierz dogodną dla Ciebie metodę kontaktu.
   
Skorzystaj z: formularza kontaktowego
Wyślij email:       sklep@pmbike.pl
Zadzwoń: (+48) 789 300 042
 
Godziny pracy:
Poniedziałek - Piątek: 10:00 - 17:00
Sobota: 10:00 - 14:00

 

Jak wytrzymałe są baterie w rowerze elektrycznym? 0
Jak wytrzymałe są baterie w rowerze elektrycznym?

Akumulatory w rowerze elektrycznym – nowa technologia napędu

Aby silnik rowerowy mógł pracować w pełni sprawnie i spełniać określone wymagania zaprogramowane w sterowniku, zastosowany do napędu akumulator powinien wykazywać się nie tylko odpowiednią mocą, ale i moc akumulatora. To właśnie na jej podstawie należy porównywać rowery elektryczne – wydajność energii, podawana zazwyczaj w watogodzinach (Wh) wpływa bezpośrednio na to, jak daleko będziemy mogli na jednym ładowaniu pojechać. Zwykle producenci zamykają się tu w zakresie od 250 do 600 Wh, co zależnie od silnika gwarantuje zasięg od 40 do nawet 150 km na jednym ładowaniu.

Akumulatory w rowerach elektrycznych to najczęściej systemy litowo-jonowe, instalowane wewnątrz głównej ramy lub na bagażniku rowerowym w specjalnie zabezpieczonej obudowie. Wielkość, masa, wydajność, cena i systemy zarządzania stosowane w akumulatorach rowerowych różnią się w zależności od producenta i modelu, dzięki czemu najlepsze marki jednośladów mogą zróżnicować półki cenowe proponowanych przez siebie modeli i przystosować rowery elektryczne do różnych warunków jazdy. Akumulatory takie mają jedną ważną zaletę – bez problemu naładujemy je w domowym gniazdku elektrycznym, a samo ładowanie zajmuje zwykle od 2 do 5 godzin, co pozwala napełnić je nawet podczas postoju na dłuższej trasie.

Rower TREK Rail 9.7 2020 wyposażony jeszcze lepszy silnik Bosch który jest mniejszy, lżejszy i wydajniejszy!

 

Wytrzymałość baterii w rowerze elektrycznym – jak zadbać o długie życie akumulatora

Producenci baterii do rowerów elektrycznych podają najczęściej ich wytrzymałość w liczbie rozładowań, jakie bateria powinna wytrzymać bez większych problemów technicznych. Z reguły liczba ta szacowana jest na około 800 cykli, choć oczywiście wraz z postępem technologii i coraz lepszymi systemami napędów do e-rowerów, trwałość akumulatorów wzrasta. Jako że większość użytkowników korzysta z rowerów elektrycznych (i jednośladów ogółem) w sezonie letnim, warunki pogodowe nie obniżają tu sprawności akumulatora i dzięki temu przejechanie na rowerze nawet 200 km tygodniowo powinno pozwolić na korzystanie z roweru przez kilka lat bez konieczności wymiany baterii.

Od czego zależy wytrzymałość baterii rowerowej? Poza deklarowaną przez producenta pojemnością i mocą pracy, najważniejszym z czynników zdaje się być temperatura mogąca wpływać bezpośrednio na sprawność akumulatora. W rowerach elektrycznych nie stosuje się z reguły układu chłodzącego, przez co bateria nagrzewa się do pewnej, bezpiecznej dla siebie temperatury. Trzymając rower elektryczny w nieodpowiednich warunkach, a więc np. w wilgotnej piwnicy czy przy grzejniku, a także ładując akumulator z użyciem nieprzeznaczonej do tego ładowarki możemy zaszkodzić sprawności całego układu.

 CUBE Access Hybrid EXC 500 2019

Znakomity rower elektryczny Cube Access Hybrid exc 500 2019, sprawdź jego specyfikację:
https://pmbike.pl/pl/p/CUBE-Access-Hybrid-EXC-500-2019/5484

Wartościowe porady dla użytkowników rowerów elektrycznych

Każdy, kto porusza się na co dzień na e-rowerze chce korzystać z niego jak najdłużej, nie martwiąc się o spadającą wydajność akumulatora czy konieczność wymiany go na nowy. Aby więc możliwość przejazdu 90-150 km na jednym ładowaniu była dostępna jak najdłużej, warto pamiętać o kilku zasadach konserwacji i użytkowania rowerów elektrycznych wpływających bezpośrednio na sprawność całego napędu.

Akumulator roweru pozostawianego na zimę bez użytku warto rozładować co najmniej do połowy – jej poziom naładowania i tak zacznie z czasem spadać, a nie warto, by wraz z nią spadła też pojemność całego akumulatora. Niektórzy producenci zalecają także, by podczas aktywnego użytkowania roweru nie zapełniać akumulatora do końca – żywotność baterii litowo-jonowych jest najlepsza, jeśli ładowane są jedynie do poziomu 80-90%.

Aby wykorzystać pełny potencjał napędu w rowerze elektrycznym, najlepiej jest doładowywać akumulator po każdej przejażdżce. Co jednak zrobić, gdy rozładuje się w trakcie jazdy? Przed dłuższą przejażdżką, znając możliwości swojego akumulatora, warto zabrać ze sobą zapasowy akumulator, choć w razie potrzeby można podładować się także na stacjach z dostępem do gniazdek elektrycznych. Na e-bike nie trzeba oczywiście jeździć ze wspomaganiem, więc jeśli bateria rozładuje się kilkanaście kilometrów od domu, bez problemu dokończymy jazdę korzystając wyłącznie z pracy mięśni.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl