Darmowa dostawa od 499,00 zł
Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Przebita opona rowerowa? Uszczelnij ją z pomocą polecanych przez nas produktów

2022-07-21
Przebita opona rowerowa? Uszczelnij ją z pomocą polecanych przez nas produktów

Rowerzyści uwielbiają aktywnie spędzać wolny czas. Dla wielu z nich rower jest nieodłącznym elementem życia. Każdy miłośnik dwóch kółek doskonale wie, ile radości sprawia pokonywanie kolejnych kilometrów, jednak świadomi są również ewentualnych awarii. Pęknięta opona to najczęściej występujący problem, który zazwyczaj zdarza się w najbardziej nieodpowiednim momencie.

Za pomocą jakich produktów można uszczelnić opony rowerowe?

Każdemu rowerzyście może zdarzyć się przebita opona. Niestety taka sytuacja uniemożliwia jej dalsze użytkowanie. Warto zatem odpowiednio ją zabezpieczyć przed ewentualnymi uszkodzeniami. Dostępne na rynku technologie umożliwiają uszczelnienie opony bezdętkowej, które znacząco wydłużą jej trwałość, a także zniwelują ryzyko jej przebicia. Każdy użytkownik roweru powinien posiadać określone akcesoria, które ułatwią sprawny montaż, naprawę lub przeróbkę dętek i ogumienia. Podstawowym wyposażeniem jest zestaw naprawczy, natomiast warto zaopatrzyć się także w dobry uszczelniacz do opon rowerowych np. płyn. Dzięki niemu można w prosty sposób zniwelować przebicia.

Jak uszczelnić oponę bezdętkową?

Najczęściej uszczelniacz jest w formie płynu, który aplikuje się do wnętrza dętki lub opony. Po wtłoczeniu należy zakręcić wentyl i obrócić kilka razy oponą dookoła tak, aby środek był równomiernie rozprowadzony. W momencie przebicia mleczko uszczelniające do opon rowerowych tworzy korek, czyli wypływa na wierzch i zastyga, dzięki czemu powietrze nie wydostaje się na zewnątrz, a opona nadal może być użytkowana.

Jaki uszczelniacz do opon rowerowych?

Warto zaopatrzyć się w opaskę na obręcz Schwalbe. Ochrania ona dętkę przed ewentualnym przedziurawieniem przez końcówkę nypli. Przy zakupie należy zwrócić uwagę na szerokość felgi. Ciekawą alternatywą dla opaski jest taśma uszczelniająca np. TUFO czy Trezado. Warto pamiętać, że zarówno opaska, jak i taśma powinny być ciasno spasowane. Nie mogą nachodzić na ścianki boczne obręczy. Taśma jest gładka, cienka i nie wpływa na ułożenie opony. TUFO może być wykorzystywana do karbowanych i aluminiowych obręczy.

Ciekawym pomysłem może być zastosowanie wkładki antyprzebiciowej Zefal, którą należy umieścić pomiędzy dętką a oponą. Doskonale sprawdza się jako warstwa ochronna, dzięki czemu minimalizuje ryzyko przebicia. Zastosowanie wkładki powoduje, że opony będą przygotowane nawet na najcięższe trasy.

Niezbędny będzie także płyn uszczelniający Trezado, który ciszy się świetną opinią wśród rowerzystów. Doskonale zabezpiecza przed przebiciem, ponadto umożliwia montaż opony bez dętki. Płyn ten pozwala na uszczelnienie opony na rancie obręczy. W chwili powstania uszkodzenia od razu zakleja przebicie, jednocześnie chroniąc oraz umożliwiając dalszą podróż.

Płyn uszczelniający Trezado 100 ml

Płyn uszczelniający Trezado 100 ml

Płyn Trezado można również zakupić w większej pojemności. Warto mieć na uwadze fakt, że został on przetestowany podczas najcięższych maratonów, dzięki czemu idealnie sprawdza się zarówno na wymagających trasach, jak i podczas codziennych podróży.

Godnym polecenia jest również płyn uszczelniający TUFO Carbon. Środek ten służy do naprawy szytki w przypadku przebicia. Jest bardzo skuteczny, efektywny i łatwy w użyciu. Doskonale radzi sobie z drobnymi dziurkami.

Z kolei uszczelniacz No Puncture Hassle jest przeznaczony do ekstremalnych warunków. Zastosowana technologia mikrowłókien doskonale radzi sobie nawet z większymi przebiciami, natomiast lateks uszczelni wszystko to, co najdrobniejsze. Formuła Muc-Off UV to unikalny system wykrywania wszelkich przebić niezauważalnych podczas jazdy. Tutaj wystarczy dioda UV.

Zestaw do systemu bezdętkowego No Puncture Hassle MUC-OFF 140 ml

Zestaw do systemu bezdętkowego No Puncture Hassle MUC-OFF 140 ml

Kiedy wymienić oponę w rowerze?

W przypadku środków uszczelniających należy je uzupełniać raz, dwa razy do roku. Wszystko uzależnione jest od kilku czynników: szczelności całego układu czy temperatury. W przypadku, kiedy ciśnienie w oponie systematycznie spada, oznacza to, że zużyło się mleczko uszczelniające.

Oponę w rowerze należy wymienić, kiedy widoczne stają się przetarcia na ściankach, dotyczy to zarówno dziur, jak i linii pęknięć. Alternatywą może być zamontowanie dętki. W przypadku, kiedy bieżnik jest przetarty, wówczas wymiana opony będzie koniecznością.

Z roku na rok uszczelniacze zyskują coraz większą popularność. Nic w tym dziwnego, ponieważ doskonale chronią opony przed przebiciem oraz ewentualnymi uszkodzeniami. Oczywiście przejście na system bezdętkowy ma swoje plusy i minusy, jednak zalet jest zdecydowanie więcej.

Zaufane Opinie IdoSell
4.87 / 5.00 753 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2024-04-12
100 % zadowolenia.
2024-04-11
Wszystko w porządku
pixel