Kategorie blog
Archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
Kontakt
Wybierz dogodną dla Ciebie metodę kontaktu.
   
Skorzystaj z: formularza kontaktowego
Wyślij email:       sklep@pmbike.pl
Zadzwoń: (+48) 789 300 042
 
Godziny pracy:
Poniedziałek - Piątek: 10:00 - 18:00
Sobota: 10:00 - 14:00

 

Podstawowe zasady użytkowania rowerów elektrycznych 0
Podstawowe zasady dla użytkowania rowerów elektrycznych

Rowery elektryczne zyskują na popularności i z roku na rok stają się coraz bardziej rozbudowaną kategorią w ofercie wielu wiodących producentów. E-bike od Cube czy Haibike to perfekcyjne połączenie wytrzymałości i funkcjonalności rowerów miejskich, górskich, trekkingowych czy crossowych z wydajnością i mocą systemów napędowych Bosch i Yamaha. Sama jazda na rowerze elektrycznym również bazuje dość mocno na klasycznym jednośladzie – napęd uruchamia się tu dzięki pedałowaniu, a więc nie jest typowym rozwiązaniem dla leniwych. Istnieje jednak kilka zasad, których warto przestrzegać podczas jazdy na e-bike, dlatego też przygotowaliśmy krótki poradnik: ABC prawidłowej obsługi roweru elektrycznego. Co warto wiedzieć przed zakupem i pierwszą jazdą?

Rower elektryczny to nie motorower

Choć stosowane przez producentów silniki mogą z powodzeniem zagwarantować moc wystarczającą do osiągania prędkości rzędu 80-90 km/h, Unia Europejska wprowadziła dla bezpieczeństwa pewne ograniczenia blokujące pracę silnika elektrycznego w rowerze. Zgodnie z ustalonymi zasadami, moc silnika w e-rowerze nie może przekraczać 250 Watów, a prąd jakim jest zasilany, może mieć maksymalnie napięcie 48V. To z powodu obowiązujących zasad jazda może być wspomagana tylko w momencie, gdy pedałujemy, a silnik musi wyłączyć się po przekroczeniu 25 km/h. W Polsce przepisy te reguluje Prawo o Ruchu Drogowym. Skąd takie ograniczenia? By rower nie musiał zostać uznany za motorower, który zgodnie z prawem trzeba zarejestrować i ubezpieczyć, co oczywiście generowałoby dodatkowe koszty, a także mogło stwarzać zagrożenie na drodze w rękach niedoświadczonych kierowców.

Silnik w rowerze elektrycznym ma nas jedynie wspomagać, a nie całkowicie wyręczać.

 CUBE Acid Hybrid One 400 2020 trapeze
CUBE Acid Hybrid One 400 2020 trapeze

Jak jeździć na rowerze elektrycznym – podstawowe zasady dla użytkowników

Inteligentna konstrukcja roweru elektrycznego łączy napęd elektryczny z mocą generowaną przez użycie siły mięśni, sprawiając że sama jazda na e-bike jest przyjemna i właściwie niczym nie różni się od podróży na standardowym rowerze. Sama konstrukcja roweru elektrycznego jest przy tym znacznie cięższa ze względu na zamontowany silnik i akumulator, dlatego trzeba być przygotowanym na nieco inną dynamikę jazdy na zakrętach czy zjazdach i podjazdach.

Silnik w rowerze elektrycznym uruchamia się wraz z naciśnięciem pedałów i pracuje, wspomagając jazdę rowerzysty do momentu osiągnięcia przez niego prędkości 25 km/h. Jeśli więc chcemy poruszać się po mieście w dość spokojnym, jednostajnym tempie, wsparcie w rowerze elektrycznym będzie działało przez cały czas trwania jazdy. Po jej zakończeniu wystarczy podłączyć baterię do ładowania i gotowe.

Trzy główne elementy roweru elektrycznego

Jeśli chcemy poruszać się na co dzień na rowerze elektrycznym, warto wiedzieć co odpowiada za jego napęd i jak poradzić sobie z obsługą poszczególnych elementów. I tak, za samą moc podczas jazdy odpowiada silnik, który może zostać zamontowany centralnie (zalecane), w przedniej lub tylnej piaście koła i stamtąd napędzać całą konstrukcję. Aby go zasilić potrzebny będzie też akumulator - standardem jest zasilanie litowo-jonowe, które zależnie od konstrukcji pozwala na przejechanie od 40 do 150 kilometrów ze wspomaganiem elektrycznym. Akumulator powinien być łatwo wyjmowany do ładowania, choć na rynku trafiają się też modele ładowane bezpośrednio na rowerze.

Akumulator i silnik są połączone ze sobą odpowiednio zaprogramowanym sterownikiem, dzięki któremu moc wspomagania jest dostosowana do prędkości, z jaką chcemy jechać. Wszystko zależy tu od siły, z jaką naciskamy na pedały – im więcej pracy włożymy w jazdę, tym bardziej wesprze nas w niej silnik elektryczny.

Gdzie jeździć rowerem elektrycznym – wybór najlepszego modelu

Producenci, którzy obecnie bazują konstrukcje rowerów elektrycznych na tradycyjnych geometriach wykorzystywanych w rowerach górskich, szosowych, trekkingowych czy miejskich zapewnili użytkownikom e-bike możliwość jazdy ze wspomaganiem w niemalże każdych warunkach. W ofercie PM Bike znalazły się więc elektryczne rowery górskie wspierające rowerzystów podczas pokonywania podjazdów, elektryczne rowery miejskie zachowujące pełną estetykę klasycznej holenderki, ale gwarantujące większy komfort jazdy nawet przy słabszej kondycji fizycznej, czy wreszcie rowery turystyczne i trekkingowe, na których można z powodzeniem pokonywać setki kilometrów trasy (z ładowaniem na każdym postoju) i cieszyć się lekkością jazdy, jaką gwarantuje dodatkowe wsparcie.

Przeciwwskazania? Z rowerem elektrycznym warto oczywiście uważać w terenie bardziej, by nie uszkodzić silnika czy akumulatora, jednak współczesne konstrukcje są już na tyle zabezpieczone, że nawet doświadczeni kolarze górscy nie mają większych problemów z wykorzystaniem ich pełnego potencjału i zachowaniem roweru w najlepszej kondycji.

 

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl