Kategorie blog
Archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
Kontakt
Wybierz dogodną dla Ciebie metodę kontaktu.
   
Skorzystaj z: formularza kontaktowego
Wyślij email:       sklep@pmbike.pl
Zadzwoń: (+48) 789 300 042
 
Godziny pracy:
Poniedziałek - Piątek: 10:00 - 18:00
Sobota: 10:00 - 14:00

 

Montaż roweru do bagażnika rowerowego 0
Montaż roweru do bagażnika rowerowego

Ilość wyjątkowo pięknych, malowniczych i wymagających tras rowerowych w Polsce sprawia, że chcąc poznać je wszystkie musimy czasem wybrać się z rowerem dość daleko. Ci najodważniejsi zdecydują się na kilkudniową trasę rowerową, zatrzymując się po drodze w hotelach i noclegowniach, podczas gdy wybiorą nieco wygodniejsze podróżowanie samochodem. Rowery do auta trzeba jednak odpowiednio zapakować, do czego pomocne okażą się specjalne bagażniki rowerowe mocowane na dachu, haku lub tylnej klapie bagażnika. Jak przewozić rower bezpiecznie i wygodnie?

Rodzaje bagażników rowerowych – który wybrać?

Choć najprostszym sposobem na przewóz roweru wydaje się władowanie go bezpośrednio do samochodu, ze zdemontowanymi kołami i kierownicą zapakowanymi osobno. Metoda ta jednak jest dość niepraktyczna, jeśli chcemy zabrać inne bagaże czy pasażerów. Dostępne na rynku bagażniki rowerowe mocowane do samochodu są zarówno wygodniejszą, jak i bezpieczniejszą dla jednośladu opcją transportu – współpracują z każdym autem, zapewniają stabilne utrzymanie roweru w miejscu i nie wymagają jego demontażu na czas podróży. Dostępne warianty to m.in. uchwyty rowerowe montowane na klapę bagażnika, uchwyty montowane na hak holowniczy, lub bagażniki na dach samochodu. Każdy z nich ma swoje wady, zalety i ograniczenia, a także wymagania odnośnie bezpiecznego montażu i wygodnego przewozu roweru do celu.

Prawidłowe mocowanie roweru do bagażnika

Bagażnik na klapie bagażnika samochodu. Wybierając tą formę transportu rowerów warto zwrócić szczególną uwagę na jakość wykonania bagażnika rowerowego. Mocowanie jednośladu odbywa się tu przez specjalne, ściągane taśmy z ogumowanymi hakami lub metalowe wysięgniki, które będą zaczepione o klapę bagażnika samochodowego. Rozwiązanie takie jest łatwe w montażu i pasuje bez problemów do samochodów typu sedan czy hatchback. Uchwyty na klapę można też z łatwością schować do bagażnika, gdy nie będą potrzebne.

Decydując się na uchwyty nie trzeba rezygnować z łatwego dostępu do bagażnika samochodowego, mając jednocześnie miejsce na przewożenie 1-3 rowerów zależnie od modelu bagażnika rowerowego. Wśród minusów należy wymienić tu przede wszystkim kwestię bezpieczeństwa – rowery mogą przysłaniać widok z lusterka wstecznego i tylnej szyby, a słabej jakości bagażnik obciążony kilkoma rowerami może uszkodzić klapę bagażnika samochodowego.

Bagażnik rowerowy na haku holowniczym to dość popularne i często spotykane rozwiązanie. Dzięki możliwości montażu na haku, bagażniki takie są wyjątkowo uniwersalne, o ile samochód na którym będą przewożone rowery posiada fabrycznie zamontowany hak.

Choć modele takie dają szansę na przewożenie rowerów bezpiecznie, w sposób podobny do bagażnika montowanego na klapie, i w tym wypadku pojawia się kilka problemów technicznych. Bagażnik na hak jest mniejszym obciążeniem dla konstrukcji samochodu, ma więcej możliwości bezpiecznego montażu rowerów (za koła, ale też za ramę), ale jednocześnie jest rozwiązaniem droższym oraz wymagającym. Przewożąc rower w ten sposób zasłaniamy często tablice rejestracyjne samochodu, co prawnie nie jest dopuszczalne. Do bagażników rowerowych montowanych na haku trzeba często zamocować dodatkowe światła oraz tablicę rejestracyjną.

Bagażnik rowerowy na dachu samochodu jest z perspektywy ruchu drogowego najlepszą i najbezpieczniejszą opcją, choć przy samochodach nie posiadających fabrycznie zamontowanych relingów dachowych będzie wymagać najwięcej pracy przy montażu. Bagażnik dachowy ma nieco mniejszą ładowność niż te mocowane z tyłu, uzależnioną od wytycznych producenta samochodu odnośnie ładunku przewożonego na dachu.

Załadowanie rowerów na dach to również nie łatwa sprawa, a i podczas jazdy należy pamiętać że samochód z rowerami jest znacznie wyższy i nie wjedzie na parking podziemny czy do garażu. Przy bagażniku rowerowym na dachu trzeba zachować podczas jazdy szczególną ostrożność – maksymalna prędkość z rowerami na dachu wynosi 130 km/h, choć zaleca się wolniejszą jazdę. Dodatkowe obciążenie może przełożyć się też na wyższe koszty podróży.

Montaż roweru do bagażnika. Podstawowe zasady bezpieczeństwa

Wybierając bagażniki rowerowe montowane z tyłu samochodu, pamiętaj że umieszczone tam rowery mogą utrudniać nieco widoczność w tylnym lusterku. Odpowiednie przygotowanie samochodu i jazda z zachowaniem zasad ostrożności są wysoce wskazane. Ważna jest też oczywiście jakość wykonania i montażu samego bagażnika rowerowego – biorąc za przykład te mocowane na klapę bagażnika samochodu, w przypadku mniej stabilnego mocowania i cięższych rowerów możliwe jest uszkodzenie klapy bagażnika przez nadmierne obciążenie.

Jakość wykonania i nowoczesne rozwiązania warto postawić tu na pierwszym miejscu – stabilność uchwytów na rower to nie tylko kwestia bezpieczeństwa prowadzących samochód i innych uczestników ruchu drogowego, ale też Twojego roweru.

Przewóz roweru na dachu wydaje się jednym z najbezpieczniejszych i najbardziej praktycznych rozwiązań, bo w żaden sposób nie ogranicza przestrzeni ładownej auta i dostępu do niej. Do bagażnika takiego trzeba się jednak przyzwyczaić, adaptując odpowiednio swoją technikę jazdy i pamiętając, że znacznie ważniejsze od prędkości jest dojechanie do celu bezpiecznie, z rowerami nie uszkodzonymi podczas przewozu na dachu. Przewożąc je, niezależnie od bagażnika, pamiętaj o zdjęciu wszystkich akcesoriów, koszyków, ozdób i świateł, które podczas jazdy mogą odpaść i będą zwiększały opór powietrza podczas jazdy.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy od home.pl